Δουλεια Απο Το Σπιτι; Δες 7 Πραγματα Που Θα Επρεπε Ηδη Να Κανεις

Δημοσιεύθηκε στο Wellness and tagged σπίτι, εργασία, tips

Χιλιάδες άνθρωποι, έχουν ξαφνικά προωθηθεί στον κόσμο της απομακρυσμένης εργασίας. Και καθώς η ανάγκη για κοινωνική αποχή είναι καίρια, οι περισσότεροι αναγκάζονται να δουλέψουν από το σπίτι.

Παρ’όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η δουλειά από το σπίτι, όπως εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου ή μείωση εξόδων μετακίνησης, υπάρχουν και συγκεκριμένες προκλήσεις, που πρέπει να ξεπεραστούν. Αυτές είναι 7 συμβουλές, για όσους θα δουλεύουν από το σπίτι, στο άμεσο μέλλον.

 

Όρισε ένα συγκεκριμένο χώρο εργασίας

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της απομακρυσμένης εργασίας, είναι όλοι οι αντιπερισπασμοί: η οικογένειά σου, τα κατοικίδια, η κουζίνα.

 

Γι΄αυτό είναι πολύ σημαντικό να έχεις ένα συγκεκριμένο χώρο εργασίας. Αν έχεις γραφείο σε ξεχωριστό δωμάτιο, είσαι τέλεια. Αλλά ακόμα και να μην έχεις, μπορείς να βολευτείς με ένα μικρό γραφείο ή τραπεζάκι. Το μυστικό είναι να χρησιμοποιήσεις ένα δωμάτιο, όπου μπορείς να κλείσεις την πόρτα και να μείνεις μόνος.

 

Είναι αδύνατον στο σπίτι σου; Τότε, μπορείς να επενδύσεις σε ακουστικά ακύρωσης θορύβου… ή ακόμα και ωτοασπίδες.

 

Προγραμμάτισε «ωράριο εργασίας»

Ένα από τα πλεονεκτήματα της δουλειάς από το σπίτι, είναι η ευελιξία ωραρίου, που σου προσφέρει. Ωστόσο, είναι πολύ εύκολο να ξεμείνεις από χρόνο ή ενέργεια για δουλειά, αν δεν έχεις ένα δομημένο πρόγραμμα.

 

Αν το μυαλό σου δουλεύει καλυτέρα το πρωί, ξεκίνα μετά από μια κούπα καφέ (ή και δύο). Ειδάλλως, μπορείς να ξεκινήσεις την μέρα σου με γυμναστική ή κάνοντας τις δουλειές του σπιτιού και να αφοσιωθείς στη δουλειά το μεσημέρι ή το απόγευμα. Σύντομα, μετά από λίγο χρόνο και εξάσκηση, θα καταλάβεις τι δουλεύει καλύτερα για σένα.

 

Εξίσου σημαντικό, είναι να καθορίσεις την ώρα που θα σταματήσεις να δουλεύεις. Ο κίνδυνος της απομακρυσμένης εργασίας είναι, ότι η δουλειά σου αρχίζει να μπερδεύεται με την προσωπική σου ζωή, και επομένως νιώθεις, ότι δουλεύεις συνέχεια. Κάτι τέτοιο, είναι πολύ ανθυγιεινό.

 

Για να αποφύγεις το παραπάνω, όρισε μια ώρα, για να «φεύγεις» από τη δουλειά. Παρ΄ολο που το «σχόλασμα» είναι θεωρητικό, θα σου προσφέρει τον διαχωρισμό που χρειάζεσαι, για να διατηρήσεις μια υγιή σχέση μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής.

 

Προγραμμάτισε χρόνο για «αφοσίωση» στη δουλειά

Σε συνδυασμό με τον προγραμματισμό του γενικού ωραρίου εργασίας, πρέπει επίσης να βρεις χρόνο για συγκέντρωση στη δουλειά: δουλειά χωρίς τον αντιπερισπασμό των email, Facebook ή άλλων social media ή των συνέχων ειδοποιήσεων στον κινητό σου.

 

Χρησιμοποίησε «περιττό χρόνο» για emails και meetings

Εφόσον, λοιπόν, χρησιμοποιείς τον κύριο χρόνο για να αφοσιωθείς στη δουλειά, πότε θα πρέπει να απαντάς σε email και να συμμετέχεις σε meetings;

 

Αφιέρωσε 20 λεπτά, νωρίς το πρωί, για να διαβάσεις τα emails μου. Αλλά απάντησε, μόνο όταν είναι επείγον. Ειδάλλως, απάντησε το απόγευμα. Αυτή η τακτική, σου επιτρέπει να αφουγκραστείς τα emails που διάβασες το πρωί, και έτσι να απαντήσεις καλυτέρα, από ότι αν απαντούσες αμέσως.

 

Όσον αφορά τα meetings, προσπάθησε επίσης να τα αφήνεις για το απόγευμα, αν αυτό είναι δυνατόν. Ωστόσο, αν έχεις ένα πολύ σημαντικό meeting, το οποίο απαιτεί διαύγεια και συγκέντρωση, τότε προτίμησε τις πρωινές ώρες. Ακόμα, καλό είναι να προγραμματίζεις όλα τα meetings σου, για συγκεκριμένες μέρες της βδομάδας (πχ. Κάθε Τρίτη και Πέμπτη), καθώς θα σε βοηθήσει να είσαι πιο παραγωγικός/κη μέσα στην εβδομάδα.



Holmes Place | γυναίκα πίνει καφέ στο παράθυρο


 

Κάνε σωστά διαλείμματα

Υπάρχουν αμέτρητες έρευνες, που υποδεικνύουν ότι ο άνθρωπος είναι πιο παραγωγικός, όταν κάνει μικρά διαλείμματα, εν μέσω έντονης πνευματικής δραστηριότητας.

 

Αλλά πόση ώρα πρέπει να δουλέψεις, πριν κάνεις διάλειμμα;

 

Η απάντηση είναι ότι εξαρτάται. Οι άνθρωποι διαφέρουν, όπως διαφέρουν και τα επαγγέλματα. Έχει αποδειχθεί ότι, όταν κάνεις μια εργασία που απαιτεί υψηλή αυτοσυγκέντρωση, θα αρχίσεις να νιώθεις, αυτό που οι ψυχολόγοι περιγράφουν, ως “flow”. Όταν βρίσκεσαι σε αυτή την πνευματική κατάσταση, θα διαπιστώσεις ότι μπορείς να δουλεύεις συνεχόμενα, χωρίς καν να σου περάσει από το μυαλό να κάνεις διάλλειμα, για φαγητό, αναψυκτικό, ή ακόμα και για να χρησιμοποιήσεις το μπάνιο. Παρ΄όλα αυτά, όταν δουλεύεις πάνω σε κάτι πιο απλό, όπως το να απαντάς σε emails, προτίμησε να κάνεις περισσότερα διαλλείματα.

 

Το βασικό είναι να σιγουρευτείς ότι παίρνεις χρόνο για να αναζωογονήσεις το μυαλό και το σώμα σου. Να θυμάσαι, ένα διάλλειμα διάρκειας 5 με 15 λεπτά, μπορεί να κάνει τη διαφορά, όπως επίσης μπορεί και ένα σωστό διάλειμμα για φαγητό.

 

(Και μην ξεχνάς να έχεις πάντα ένα ποτήρι νερό στο γραφείο σου, για να αποφύγεις την αφυδάτωση.)

 

Πήγαινε μια βόλτα

Ποτέ μην υποτιμήσεις τη δύναμη ενός περίπατου.

Κάποιες φορές, ακόμη και μια βόλτα γύρω από το σπίτι σου, είναι αρκετή για να σε κάνει να ξεπεράσεις το πρόβλημα που σε βασανίζει. Αλλά ακόμα καλύτερη είναι, μια βόλτα έξω, για 10-20 λεπτά. Ο συνδυασμός του φρέσκου αέρα με την αλλαγή εικόνων, δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την έκρηξη της δημιουργικότητάς σου.

 

Η επικοινωνία είναι το μυστικό

Οι καλές σχέσεις βασίζονται στη σωστή επικοινωνία.

Όσο και αν αποφεύγεις τους αντιπερισπασμούς των emails και social media, αυτά αφορούν εργαλεία, που σε βοηθάνε να παραμείνεις σε επαφή με τους συνάδελφους σου και να διατηρήσεις τις καλές σου σχέσεις.

 

Επιπλέον, όσο δύσκολη και αν φαντάζει η αντικατάσταση των διαπροσωπικών meeting, υπάρχουν διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως το Zoom ή το Skype, μέσω των οποίων μπορείς να βλέπεις τις εκφράσεις και τη γλώσσα σώματος των συνομιλούντων σου, ενώ ταυτόχρονα ακούς τη φωνή τους.

 

Νιώθεις, λοιπόν, την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για τις μέρες της καραντίνας; Καθώς ξεκινάς μια καινούργια ρουτίνα με δουλειά από το σπίτι, μην ξεχνάς:

 

1.     Να έχεις τον δικό σου χώρο εργασίας.

2.     Προγραμμάτισε το ωράριο εργασίας σου (συμπεριλαμβάνοντας και την ώρα που θα «σχολάς»).

3.     Καθόρισε τις ώρες που θα «αφοσιώνεσαι» στην δουλειά.

4.     Χρησιμοποίησε «περιττό» χρόνο για να απαντήσεις σε email και να κάνεις meetings.

5.     Κάνε διαλλείματα.

6.     Πήγαινε μια βόλτα.

7.     Η επικοινωνία είναι το μυστικό.

 

Ακολουθήσε αυτά τα απλά βήματα και δεν θα θες να γυρίσεις πίσω στο γραφείο. Τέλος, θα έχεις όλα τα απαραίτητα εφόδια για να είσαι πιο παραγωγικός/κή από ποτέ.

Δημοσιεύθηκε στο Wellness and tagged σπίτι, εργασία, tips.